vrijdag 16 april 2010

Wiersnijder



Tussen het vervelende plamuur werk door,
even de wiersnijders gemonteerd voor de roeren.

donderdag 15 april 2010

Schuren en plamuren


Er valt heel wat te schuren en te plamuren. 's ochtends vroeg en 's avonds binnen, overdag buiten.

woensdag 14 april 2010

Eindelijk schuren



Het weer is goed om te schuren, plamuren en verven. Hopelijk blijft het zo



een afsluiter in het hydraulische systeem, om te kunnen ontluchten en met een helmstok te kunnen sturen



toch nog wat epoxy en glas, de kastplankjes

dinsdag 13 april 2010

BBmotor ophanging en 1e onderhoud



Het eerste onderhoudswerk. De boegladder gaat weer in de D1 lak



We zetten de ophanging van de BBmotoren definitief vast

maandag 12 april 2010

X rail voor de grootschoot



We monteren de X rail voor de overloop van de grootschoot. 84 schroeven!

Lieren monteren



Voor alle lieren zijn nu gaten in het dak geboord. Er zitten rvs buisjes in zodat het schuim niet samengeperst wordt door de bouten.

opvang hoes voor het grootzeil


Met de hand naait Ronald lussen aan de hoes.
Het is enorm stugge stof en het band is ook heel dik.

zondag 11 april 2010

Rail voor de fokkeschoot en blok voor de zwaarden



Met de rvs strip aan de binnenkant van het dak bepalen we de plaats van de rail voor de fok.



Vanaf de buitenkant boren we nu kleine gaatjes



Daarna grote gaten vanaf de buitenkant, niet helemaal door en door



Aan de binnenkant zie je licht doorschijnen



De gaten in het schuim worden gevuld met epoxy



Ronald monteert de blokken om de zwaarden te hijsen.